ادامه مبحث 5 مهارت مذاکره تجاری ( قسمت اول ) به بیان سایر مهارتهای مورد نیاز برای مذاکرات تجاری خواهیم پرداخت . توجه داشته باشید زمانیکه صحبت از مذاکرات تجاری است ، به این معنا نیست باید حتما با یک طرف خارجی در حال مذاکره باشید ، این فرد میتواند یک تولید کننده باشد.

Negotiation مهارت مذاکرات تجاری مذاکره

نکته شماره 3: درست گوش دادن،قدرتمندترین بخش از مهارت مذاکرات تجاری

گوش دادن شما را در شناخت علایق طرف مقابل یاری میرساند. برخی افراد در گوش دادن بهتر از دیگران هستند. با این حال ، بسیاری از افراد معمولاً شنوندگان خوبی نیستند. بیشتر افراد گوش میدهند که جواب دهند ، نه برای درک طرف مقابل. برای نشان دادن این موضوع ، تحقیقات دکتر آلبرت مهرابیان ، از  دانشگاه UCLA ، راجع به راههای ارتباط با دیگران در زمانی که عدم تناسب / عدم تطابق در برقراری ارتباط ، تقریبا به این صورت است :

  • کلمات : 7٪
  • تن صدا : 38٪
  • زبان بدن : 55٪

مهارتی که یک شنونده خوب از آن استفاده می کند ، سؤال کردن و گوش دادن دقیق به کلمات است. با این حال ، وقتی یک عدم تناسب وجود دارد ، کلمات فقط 7٪ از نحوه برقراری ارتباط را تشکیل می دهند. ارتباطات 93٪ غیر کلامی هستند. بنابراین جای تعجب نیست که مقدار زیادی از کلمات در فاصله بین لب گوینده تا گوش شنونده گم شود. ارتباط غیر کلامی نیز در تعیین سبک گوینده اهمیت دارد.

سؤال پرسیدن ماهرانه

به عنوان اولین قدم در یادگیری و شناخت علایق طرف مقابل مذاکره ، شما باید از بین 14 مهارت از مهارت سوال پرسیدن استفاده کنید. برای اینکه در سؤال کردن اثربخش عمل نمایید، بسیار خوب است که:

https://iranmct.com/news/business-negotiation-skills-2


iranmct-team تجاری ,ارتباط ,کلمات ,مهارت ,دادن ,مذاکرات ,مذاکرات تجاری ,سؤال کردن ,برقراری ارتباط ,شناخت علایق ,مهارت مذاکرات ,مهارت مذاکرات تجاری منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

Keilanixngjf7 accueil فروش محصولات جدید ورزشی upvc شیراز,یو پی وی سی شیراز,سفارش پنجره دوجداره شیراز,تولید و فروش درب و پنجره دوجداره upvc در شیراز,درب و پنجره یو پی وی سی شیراز اینجا همه چی هست براول هکینگ به سایت فایل های دانلودی خوش آمدید سلامت Rose Gold Shine Ariyan Holding کولرگازی