درباره مشاوره تحصیلی دبیرستان

مشاوره تحصیلی دبیرستان به علت نقش پر اهمیتی که در پیروزی یا شکست محصلین و دانشجویان در راه تحصیلی و شغلی خود انجام می دهد از اهمیت بسیار زیادی در نزد والدین و فرزندانشان برخوردار می باشد.

ببه شکل مجموع وظیفه ی مشاوره تحصیلی دبیرستان عبارت است از: هدایت تحصیلی دانش آموزان ، آموزش مهارت های مطالعه و آموزش صحیح ، حل مشکل افت تحصیلی افراد ، رفع استرس و اضطراب امتحانات پیش رو ، رفع رفتارهای نا بخردانه ، ارائه راه حل برای رفع مشکلات روحی و روانی و در آخر هموار کردن مسیر محصلین برای پیروزی در تحصیلات مخصوصا قبولی در رشته ی مورد علاقه در دانشگاههای برتر ایران .
از راه مشاوره تحصیلی دبیرستان می توان توانایی ها و نیز محدودیت های محصلین را پیدا کرد و از امکانات موجود نهایت استفاده را به عمل آورد. مشاوره تحصیلی دبیرستان می تواند با شناسایی منظم استعدادها و توانایی های افراد مختلف آنها را به سمت رشته تحصیلی مناسب راهنمایی نماید.

مشاوره تحصیلی دبیرستان با همکاری معلم، خانواده و دستندرکاران مدرسه می‎تواند دانش‎آموزان را در راه ازبین رفتن مشکلات درسی، خانوادگی و موارد روانی و تأمین نیاز های عاطفی یاری کرده و در آخر، نیز به اهداف آموزش و پرورش را محقق کند.

ضرورت مشاوره تحصیلی دبیرستان


مشاوره تحصیلی دبیرستان با دانش؛ با پیدا کردن نقاط ضعف و قوت محصلین به آنها برای بهره بردن هرچه مناسب تر از توانایی های بالقوه شان کمک خواهند نمود. او همچنین با آموزش مهارت های مطالعه و علم آموزی، راه های برنامه ریزی درسی، پیشنهاد راهکارهایی برای پیروزی بر افت درسی ، استرس و اضطراب آزمون ها و حتی کمک به انجام یک انتخاب رشته درست و عقلانی؛ زمینه مورد نیاز برای پیروزی تحصیلی و شغلی دانش آموزان و حتی دانشجویان را فراهم می کند.
 

ضرورت مشاوره تحصیلی دبیرستان برای والدین


اصلا تردیدی نیست که مشاوره تحصیلی دبیرستان بدون توجه به خانواده ی دانش آموز و دانشجو پیروزی زیادی در زمینه مشاوره دانش آموزان خود به دست نخواهد آورد. اطرافیان و والدین نقش بسیار پر رنگی در پیدایش افت درسی یا موفقیت تحصیلی و شغلی آنها خواهند داشت.

خانواده سرعت محصلین را در کسب کردن اهداف تحصیلی تنظیم می‌نماید. خانواده‌های فاقد انگیزه ، بدون اطلاع و غمگین موجب کم شدن سرعت دانش آموزان بااستعداد خواهند شد. به همین علت در فرآیند مشاوره تحصیلی ، الزام انجام مشاوره با والدین اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند.

مشاوره تحصیلی دبیرستان خانواده را از مشخصه ها و استعدادهای کمتر مشاهده شده ی بچه هایشان آگاه می سازد و مهارت هایمورد نیاز برای پیروزی او را به آنها خواهد آموخت. مشاور همچنین به حل موارد و مشکلات داخل خانوادگی که می تواند باعث رخ دادن افت درسی دانش آموز شود، کمک بسیار زیادی میکند.

ضرورت مشاوره تحصیلی دبیرستان در زمینه انتخاب رشته مشاغل

 

رتبه اول رشته علوم تجربی در امتحان سراسری 95؛ دانشجوی رشته مهندسی برق دانشگاه شریف به خودش اختصاص داد. متأسفانه بررسی ها نشان داده است که بیشتر انتخابهایی که محصلین در زمینه رشته تحصیلی خود در بخش مدرسه و نیز رشته دانشگاهی خود صورت می‌دهند خالی از هر گونه علت منطقی و اطلاعات مورد نیاز است.


مشاوره کنکور تحصیلی ,مشاوره ,دبیرستان ,رشته ,دانش ,محصلین ,مشاوره تحصیلی ,تحصیلی دبیرستان ,برای پیروزی ,دانش آموزان ,ضرورت مشاوره ,مشاوره تحصیلی دبیرستان ,ض منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

برای تو خدمات کامپیوتری و اینترنتی الوند گیگ گیم| وبلاگ دانلود بازی های فشرده برای کامپیوتر شخصی بهترین اشعار برای تو که نیستی قیمت آنلاین طلا و ارز آی مازون - خرید از آمازون دانلود آهنگ خاطره انگیز ارتباط با مشتری